COVID-19 בישראל

איום ברצח על רופאת ילדים מקמפיין ההסברה לחיסונים

ד"ר ליאור הכט, רופאת ילדים ב"מכבי": "האשימו אותי בקשר עם חברות התרופות, כולל איום קונקרטי ברצח, אבל אף פוסט לא יזיז אותי מילימטר מהמשימה לשמור על בריאות הילדים" | תלונה הוגשה במשטרה

ד"ר ליאור הכט, רופאת ילדים ב"מכבי". צילום: מתוך קמפיין ההסברה/ youtube

לאחר איומים על חייהם של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות ב"שיבא" פרופ' גליה רהב ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, מתנגדי חיסונים מיקדו בימים האחרונים את איומיהם והכפשות שהפיצו ברשתות החברתיות גם כלפי ד"ר ליאור הכט, רופאת ילדים במכבי שירותי בריאות. ד"ר הכט נוטלת חלק בקמפיין ההסברתי בטלוויזיה לתמרוץ הורים לחסן את ילדיהם.

בדיווח הבוקר (ב') של אדיר ינקו ב-ynet נמסר כי ד"ר הכט קיבלה גם איום ברצח. בעקבות זאת הוחלט במוקד לטיפול באלימות כלפי רופאים ואנשי צוות שמפעיל משרד הבריאות, להגיש תלונה למשטרה. "מרבית התגובות להופעתי בקמפיין, ברחוב וברשתות החברתיות, מחממות את הלב ומחזקות", סיפרה ד"ר הכט. "אומרים שאני עושה עבודת קודש. אבל יש גם מיעוט של תגובות אלימות שכוללות איומים, כולל איום קונקרטי ברצח וגם השוואה לדמויות נאציות. האשימו אותי בקשר עם חברות התרופות".

בין הביטויים הבאים שכוונו נגד ד"ר הכט: "תקשיבי פסיכית, תתרחקי לנו מהילדים"; "דם המתים יהיה גם על הידיים שלך ולא נשכח"; "עוד אחת שבגדה בשבועת הרופא שלה ומשקרת בלי הפסקה"; "מעניין אם הכסף מגיע מהפארמה".

ד"ר הכט סיפרה כי גם קיבלה הודעות פרטיות בפייסבוק ובוואטסאפ שהיו בוטות הרבה יותר ואמרה: "אני לא חוששת, אך בני משפחתי מתקשים להתמודד עם המצב. כשאני רואה במרפאה ילדים שחלו בקורונה, עם לונג קוביד או עם תסמונת PIMS - אני לא יכולה לישון בלילה. כל פעולה שאני עושה, כל אות שאני כותבת וכל מילה שאני אומרת, הכל נועד להציל חיים. אף צייצן או פוסט כזה או אחר לא יזיזו אותי מילימטר מהמשימה של כולנו: לשמור על בריאות הילדים שלנו".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הביע הבוקר זעזוע עמוק ממסע ההכפשות והאיומים שמתנהל כנגד ד"ר הכט. "מתקפות משולחות רסן כנגד רופאים ורופאות הפכו לצערי לדבר שבשגרה, ואסור לאיש מאיתנו להתרגל לכך", אמר פרופ' חגי. "ד"ר הכט, יחד עם שורה ארוכה של אנשי מקצוע רפואיים, מבינה שההתמודדות עם מגיפה עולמית מחייבת אותנו לעמוד לא רק בחזית הטיפול מול הנגיף, אלא גם בחזית ההסברה. טבעי שיהיו מחלוקות, אבל הכפשות ואיומים הם כבר חצייה של קווים אדומים שמחייבים את התערבותם של גורמי האכיפה".

לדברי פרופ' חגי, יש לנהוג מול המתקפות האלו כשם שחייבים לנהוג מול האלימות הפיזית במערכת הבריאות: להוביל שינוי חקיקה כך שרופאים ורופאות יוכרו כעובדי ציבור, מה שיביא להחמרת הענישה מול המבקשים לפגוע בהם ובשמם הטוב. פרופ' חגי ציין כי ההסתדרות הרפואית פועלת בעניין בימים אלה מול ראש הממשלה ומול שרי המשפטים, ביטחון הפנים והבריאות.

"אני מחזק את ידיה של ד"ר הכט ומשוכנע שדבר לא ירתיע אותה", הוסיף פרופ' חגי. "אנחנו עומדים לצידה ומגבים אותה ללא עוררין, כפי שעשינו עם ד"ר שרון אלרעי פרייס וכפי שנעשה מול כל רופאה ורופא שנאלצים להתמודד עם הגל העכור הזה".

נושאים קשורים:  ד"ר ליאור הכט,  חיסונים,  ילדים,  מתנגדי חיסונים,  איום,  רשתות חברתיות,  קמפיין הסברה,  19-COVID,  חדשות,  פרופ' ציון חגי
תגובות