מחקרים

עומס המחלה של Palmoplantar pustulosis בהשוואה לפסוריאזיס

בהשוואה לפסוריאזיס רובדית, Palmoplantar pustulosis הינה מחלה כואבת יותר ואשר משפיעה יותר על איכות החיים ופגיעה בשעות העבודה

Palmoplantar pustulosisי(PPP) הינה מחלת עור נדירה, המאופיינת באירועים של פוסטולות נויטרופיליות בכפות הידיים והרגליים. הטיפול הקיים ב-PPP הינו בעל יעילות מוגבלת ומידע מעולם אמתי בדבר עומס המחלה, עודנו מוגבל.

במסגרת מחקר CorEvitas Psoriasis Registry אשר ממצאיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Psoriasis and Psoriatic Arthritis, ביקשו החוקרים לתאר את המאפיינים הקליניים ואת התוצאים המדווחים על- ידי המטופלים (patient-reported outcomes – PROs), של נבדקים עם PPP ולהשוותם לאלו של מטופלים עם פסוריאזיס רובדית.

מחקר זה נערך במתכונת של עולם אמיתי. החוקרים ביצעו השוואה בין חולי PPP לחולי פסוריאזיס רובדית. ההשוואה כללה מאפייני מטופלים, נתוני היסטוריה רפואית, PROs ומדדי איכות חיים ובוצעה לאחר ריבוד לפי שטח גוף המעורב במחלה או ציון PASI (Psoriasis Area and Severity Index, מדד לשטח מעורב וחומרת פסוריאזיס).

תוצאות המחקר הדגימו, כי בהשוואה לחולים עם פסוריאזיס רובדית (n=4,894), חולי PPPי(n=64) דיווחו על כאב כולל חמור יותר (לפי ממוצע ציון דיווח בסולם האנלוגי החזותי VASי[visual analog scale]). מטופלים עם PPP גם דיווחו על שיעור גבוה יותר של אובדן שעות עבודה ופגיעה גדולה יותר בפעילות היומיומית. התוצאות נשארו זהות ללא קשר לריבוד המטופלים.

מתוצאות מחקר זה עולה, כי PPP קשור ל-PRO גרועים יותר ולהשפעה גדולה יותר על איכות החיים, בהשוואה לפסוריאזיס רובדית. ממצאים אלה מדגישים את הצורך בפיתוח טיפולים יעילים עבור PPP לשיפור ניהול המחלות.

מקור:

Lebwohl MG, Medeiros RA, Mackey RH, et al. Palmoplantar Pustulosis has a Greater Disease Burden than Plaque Psoriasis: Real-World Evidence From the CorEvitas Psoriasis Registry. Journal of Psoriasis and Psoriatic Arthritis. 2023;8(2):56-65. doi:10.1177/24755303221146990

נושאים קשורים:  מחקרים,  פסוריאזיס,  Palmoplantar pustulosis,  כאב,  איכות חיים
תגובות