מחקרים

הקשר של מערכת המשלים עם טרשת עורקים תת-קלינית בפסוריאזיס

תוצאות המחקר הדגימו את חשיבותם של המערכת המשלים בהתפתחות רובדים טרשתיים אצל אנשים עם פסוריאזיס

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת Journal of Investigative Dermatology, חוקרים ביקשו לבחון את הקשר בין טרשת עורקים לבין פסוריאזיס. במחקר זה בוצעה השווה בין דגימות פלסמה מחולים עם פסוריאזיס לבין חולים עם פסוריאזיס וטרשת עורקים על ידי שימוש בפרוטאומיקה ולאחריו ניתוח ביואינפורמטיקה, עם שלב אימות באמצעות ELISA ו-Western blotting.

במחקר זוהו 31 חלבונים הקשורים למערכת המשלים ולהובלת חמצן. לאחר שלב האימות, נראה כי 11 חלבונים הוכיחו נוכחות של טרשת עורקים תת-קלינית בחולים עם פסוריאזיס, מה שמעיד על חשיבותה של מערכת המשלים בפיתוח רובדים טרשתיים אצל אנשים עם פסוריאזיס.

תוצאות אלו מהוות צעד קדימה בהבנת המסלולים הפתולוגיים הכרוכים בסיכון הקרדיווסקולרי הקשור לאוכלוסייה זו. ממצאים אלו עשויים לייצג נקודת מוצא מעניינת לפיתוח כלים חיזויים המשפרים את המעקב אחר חולים אלו, ולתכנון טיפולים יעילים יותר.

מקור:

Association of the Complement System with Subclinical Atherosclerosis in Psoriasis: Findings from an Observational Cohort Study. Laura Mourino-Alvarez, Inés Perales-Sanchez, Emilio Berna-Rico et al. Journal of Investigative Dermatology. Available online 29 November 2023

נושאים קשורים:  מחקרים,  מחלות לב וכלי דם,  פסוריאזיס,  טרשת עורקים,  סיכון קרדיווסקולרי
תגובות